lördag 30 januari 2010

Hur man spenderar en barnfri dag.

Man sover till 10.
Tittar ut och säger: Åh, vad soligt och vackert det är ute.
Tittar på termometern och säger: Jäklar i min lilla låda vad kallt det är.
Funderar lite på vad barnen gör just nu.
Äter frukost i soffan med laptopen i knäet.
Går i morgonrock till 11.
Funderar lite vad barnen gör just nu.
Tar en lång dusch.
Packar.
Äter nån ihopslängd lunch.
Åker iväg på spa.
Äter för mycket afternoontea framför öppen brasa.
Funderar lite på vad barnen gör just nu.
Får halvkroppsmassage.
Bubblar.
Bastar.
Äter trerätters och dricker vin.
Funderar lite vad barnen gör just nu.
Snarkar i en hotellsäng.

Kort och gott, man njuter....och längtar lite efter barnen.




Den här bilden har min söta frisör-lillasyster i Göteborg tagit. Jag lånade den lite för jag tyckte den passade bra till mitt spa-inlägg. Den ska såsmåningom hamna på hennes nya Salong Unna Dig-hemsida som är under uppbyggnad. Jag gissade att jag fick låna den av henne eftersom jag har photoshoppat den åt henne och hon får lite helt gratis smygreklam.
Eller nu när jag tänker på det, kanske...Sandra, om du ser detta...
Du är skyldig mig 40 kr.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jag säger då det..... Likadant när Maria och jag var iväg. Tog 3 timmar sedan kom det, "undra vad barnen gör nu, saknar dem lite. Men Hallå, vi ska roa oss nu, barnen har de bra. Hoppas ni hade en skön helg trots allt lägntande. Kram Richard

Anonym sa...

Jag är helt klart skyldig dig 40 kr! :)
Tack för smygreklamen! Men det dröjer nog tyvärr lite innan nya hemsidan kommer upp... Hoppas att ni har en helt underbar spavistelse! Det är ni väl värda!

Puss & Kram /frisör-lillasystern

Photo by Maria sa...

Eftersom du lånat bilden så kanske ni är kvitt nu? ;-) Ha ha..

Vilken underbart bra dag du verkar ha haft..

Njut nu av lördagskvällen..

Kram Mia

Skalmans mamma sa...

Låter som en toppendag! Fast det där med att längta efter barnen är nog oundvikligt....

Kram

A home far away sa...

Det är bra att man får sakna de små emellanåt:)

Kram Gunilla i Singapore