måndag 13 september 2010

Tjejmiddag.



Ska på tjejmiddag ikväll. Ska bli jättetrevligt.
Jag köpte en påse med tranbär/vitchoklad-skorpor i tack-för-att-jag-fick-komma-present. Jag virkade även en liten höstlig pumpa.


Så här i efterhand kanske jag skulle ha tagit kort innan jag celofanerade in alltihop. Jaja, hursomhelst så hittar ni beskrivningen på pumpan här.

Avd. Det ska vi fira #1:

Tjihooo, jag har nu kommit upp i 500.000 besökare och är nomnerad i blogawards!

Njää, inte riktigt så kanske. Men räknaren har nu iallafall tickat förbi 20.000. Och det är jag riktigt glad över. Det ska jag fira med en liten utlottning så småningom.
När jag har hunnit virka en vinst vill säga. Och tills dess:
TACK alla goa rara för att ni läser och för alla era fina kommentarer under min bloggtid! Att ni kommer åter och läser mina inlägg är det som gör det roligt att blogga! Hjärtligt TACK igen.
Återkommer i ärendet när vinsten är klar. Hav tålamod.

Avd. Det ska vi fira #2:

Och nu något som verkligen är värt att firas!

Kungen och Majkis har just idag fått en sprillans ny, säkert alldeles underbart doftande, supersöt, liten tjejkusin.
En lillkusin. Med såna där goa kinder som man vill nypa i. Och sambon har minsann blivit farbror. Mer än till bara åldern sett alltså.


(En gammal bild. På en tvådagargammal sur liten Söt-Majkis. Som för allra första gången träffar sin storebror.)

4 kommentarer:

Emilia sa...

Vilken fin pumpa - hoppas ni fick en härlig tjejmiddag!

Johanna sa...

Tranbär/vitchoklad, minst sagt spännande! Hoppas kvällen blev trevlig, och grattis till allt som går att fira :)

Photo by Maria sa...

Vilken fin pumpa du virkat..
Ser fram emot din kommande tävling för jag vet att det kommer att bli ngt fint :-)

Så söt bilde på Kungen och Majkis även om hon är lite aning sur där ;-)

Kram Mia

kvinnan med koftan sa...

Sånna gåvor blir ALLA glada för. hoppas kvällen blev trevlig!