tisdag 2 november 2010

Högljudd sömn.



Häromkvällen vid läggdags bestämde sig Majkis för att hon minsann skulle sova brevid Kungen. Och det kunde hon ju få. Eftersom jag vet att hon inte brukar ligga där mer än 3 minuter innan hon ångrar sig.

Jag bäddade ner Kungen och Majkis i dubbelsängen, släckte lampan, sa puss, älskar er och godnatt och stängde till dörren. Det gick några minuter. Och några till. Och jag tänkte ta mig sjutton hon somnade nog där inne.
Men så hörde jag prat inifrån sovrummet och jag smög för att höra vad de sa....

Kungen: Mamma.
Majkis: Inte säga mamma.
Kungen: Mamma.
Majkis: INTE säga mamma, Kungen!
Kungen: Mamma.
Majkis: Kungen! Inte säga mamma. Du måste sova tystare!



Sedan satte Majkis på radion där inne. Ungefär då tyckte jag att det var dags att dela på dem.

Idag har jag putsat klart fönsterna. Och lyssnat på julmusik.
Nu längtar jag tills jag får sätta upp ljusstakarna. Så det så.

4 kommentarer:

IA Nyckelpiga sa...

Det máste vara underbart att dela livet med Kungen och Majkis. Mánga härliga skratt lär du fá i alla fall :)

Karin sa...

underbart...:D

kvinnan med koftan sa...

Lyssnat på julsånger...hahahaaa, du är rolig.
Jag gillar oxå jul men "inte börja förrän 1:a advent"!

Photo by Maria sa...

Ha ha.. De är så härliga dina "ongar"..
Hoppas de somnade gott utan att sova högt sen ;-)

Kram Mia