lördag 21 maj 2011

Kära saker.

Vi har mycket saker här hemma. Men de sakerna jag gillar mest är de sakerna som vi har fått av eller efter våra far-och-morföräldrar.

Kungen & Majkis goes Antikrundan:



Den här guldspegeln fick min farmor och farfar i lysningspresent 1948. Nu hänger den i vårt vardagsrum.



En rejäl och härlig skänk med äpplemönster som en gång har stått på sambons farmors och farfars sommarställe.



Uuuunderbara snapsglas från min farmor och farfar.



Ett charmigt paraplyställ efter min morfar. Paraplystället målade min pappa vitt åt mig.

Nästa grej skulle säkert också vara jättefint som vitt. Men det kommer vi aldrig måla om.
Sambons mormor såg en gång i tiden bordet nedan på en loppis. Ville ha det. Paxade det genom att sitt namn och telefonnummer på bordskivan. Med bläck.



Och hur charmigt är inte det då?

3 kommentarer:

Johanna sa...

Typ hur charmigt som helst! Fasiken, en sån mormor vill jag också bli, som liksom tar sig sina friheter :) Grymt juh! Kram!

Photo by Maria sa...

Ja de saker som har en historia man vet ngt om är saker som jag med värderar mer än andra..
Snapsglasen var ju hur fina som helst och charmigt med bortdet...

Kram Mia

E.Winberg sa...

Helt underbart! :)