fredag 9 december 2011

Fredagscitatet.



Ytterligare ett favoritcitat.
Jag har några gånger fått höra att jag är stark. Men jag tror inte att jag är starkare än någon annan. Jag har bara gått igenom saker där jag var tvungen att vara stark. För att det inte fanns något annat alternativ.



Ha nu den bästa av helger. Det ska jag ha. Jag har en helg med skön virkning, ett par glas vin, sega ostbågar, smuliga kex med krämig brieost på och en troligtvis ljuvlig Melissa Horn-konsert att se fram emot. Kan ju inte gå fel.

9 kommentarer:

bom sicka bom sa...

Tänker ofta när jag läser din blogg att du är så stark.
Men att du heller inte har något val.
Och om du hade ett val, hade du förmodligen inte valt något annat än att vara stark.
Stor kram och en riktigt trevlig helg!
Ulrika

alarnophotography sa...

Låter som en riktigt mysig helg! Det låter som en riktigt bra helg som fina du förtjänar!
Kram från ett vindpiskat och regnigt Skåne

Li.W sa...

Fint!

Vardagsbetraktelser sa...

´Tänker att man har alltid ett val att göra. Vissa är så självklara att man ser det som att det inte finns något val, men ändå finns det där..
Vill ge en liten dikt jag gillar..

Att vara stark är inte
Att aldrig falla
Att alltid veta
Att alltid kunna

Att vara stark är inte
Att alltid orka skratta
Att hoppa högst
eller vilja mest

Att vara stark är inte
Att lyfta tyngst
Att komma längst
eller att alltid lyckas

Att vara stark är
Att leva livet som det är
Att acceptera dess kraft
och ta del av den
Att falla till botten
Slå sig hårt
Och alltid komma igen

Att vara stark är
Att våga hoppas
när ens tro är som svagast

Att vara stark är
Att se ljus i mörkret
Och alltid kämpa
för att nå dit

För mig är du stark Erika....
Kram från mig....

Otaliga projekt sa...

Åh, jag är sällan avundsjuk på andra, faktiskt. Om jag får klappa mig själv på axeln så är det något som jag är väldigt stolt över. Jag unnar andra och gläds med dom. MEN, en Melissa Horn-konsert....? Jag unnar dig och jag gläds med dig.... men jag är nog lite, lite avis ändå.:)
Ha en riktigt trevlig helg
Sarah

Helena Högberg sa...

Jag har också en handikappad dotter och får höra ungefär samma. En barndomsvän till mig fick en flicka med mycket problem med sin diabetes. Hon sa såhär till mig: Gud han ger oss sådana barn, för att han vet att vi klarar av det. Rätt gulligt tänkt.

Johanna sa...

Ett citat som verkligen gillas!

Och en helg som också gillas, verkar helmysig!

Malin sa...

Skulle vilja ge dig en liten award som tack för att du förgyller min vardag! Titta in till malinean.blogspot.com Kram Malin

Anonym sa...

Så sant! Har också ett barn med funktionshinder och det citatet stämmer alltför väl. Har läst din blogg en längre tid men inte kmmenterat innan. Maria, Elsas mamma.