onsdag 21 december 2011

Renar. Och gris.



Fina Milla tipsade häromdagen om dessa fina renar. Som hör och häpna fanns på Netto. Jag skyndade mig dig och ryckte snabbt åt mig ett par. Endast 10 kr styck. Inte klokt så bra.

Och nu vill jag ge ett eget tips. Jag har nämligen köpt den här lille grisen på bilden nedan. Som fick en självklar plats brevid mina Maileg-nissar i soffan.



Men oj, vad kostade den där fina Maileg-grisen, undrar ni?
Det är ingen Maileg-gris, säger jag.
Nähä? Vad kostade den då, undrar ni?
Den kostade endast 50 kr, säger jag.
50 SPÄNN?! MEN I HELA FRIDEN VAR DÅ?! undrar ni.
OCKSÅ PÅ NETTO, UTROPAR JAG!

Hädanefter ska jag nog sjutton ta svängen förbi Netto något oftare.

8 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Oj oj, det hade jag aldrig kunnat gissa att Netto skulle ha såna guldkorn i sortimentet!

Hoppas du får en riktigt härlig jul och nyår! Kram //Petra

Myssel sa...

Nämen oj, grattis till de fina fynden!
Jag får myrkrypningar i hela kroppen så fort jag går in på Netto, men nu blev jag faktiskt sugen på att gå dit.

4U2 sa...

Åh attans att vi inte har ngn Netto!

Fröken Fräken sa...

Jahaja, och inte har jag något Netto här i närheten heller. Det är då ingen ordning på nåt, det är min bestämda uppfattning idag!

Majsan sa...

Grisen var helt ljuvlig!
Netto tillhör inte butikerna jag brukar besöka men nu är det dags att göra ett undantag =O)
Önskar dig en underbar JUL!
Kram Majsan

Vardagsbetraktelser sa...

Kanske skulle ta en sväng förbi Netto på väg hem från jobbet i morgon. Måste säga så att ALLA HÖR DET att du är GRRRRYYYYYYMMMMMM på att göra julkort. Tack så mycket...

Kram, kram....

Photo by Maria sa...

På Netto kan man hitta mycket kul emellanåt =)
Söta renar och en superfin gris..


Kram Mia

Johanna sa...

God Jul till Kungen och Majkis-hemmet! Hoppas ni har en riktigt skön jul med massor av mys!