torsdag 5 april 2012

Virkad sjal. Och skärtorsdag.

Det har blivit ytterligare en sjal. Ni vet av den där sorten som jag brukar göra. I ett Tilda bomullsgarn. En sån där härlig åskblå/lila-färg. Mönster hittar ni här
På bilden nedan poserar sjalen med min nya kofta från Creme. Alltså, jag kan ju inte bara motstå virkat på kläder. Kan inte motstå puderrosa heller. Eller spets för den delen. Ljuvligt.

Den åskblå/lavendelfärgade sjalen har jag gett bort till en vän. Men koftan, ja, den stannar absolut hos mig.

Och skärtorsdagen idag ju. Förklädet är strykt. Kopparkitteln är putsad. Och kvasten är trimmad.
Men innan jag drar iväg så vill jag och mina små påskkärringar säga:


Vi ses på Blåkulla. Jag kommer antagligen finnas på den östra sidan. Jag har fått veta att det är där de förvarar påskgodiset. Där är jag. Och moffar kolasnören och fransk nougat. Bara så att ni vet. 

14 kommentarer:

Fia FIT sa...

Vilka sötnosar! Glad påsk!

Fröken Fräken sa...

Härligt på alla sätt och vis! Jag ska dra till Haparanda och Ikea jag i påsk. Där stöter man nog på både påskkärringar och deras manliga motsvarighet (de som brukar sitta vid ingången och se djupt lidande ut).

Richard - Vardagsbetraktelser.se sa...

Åååå vilken fin sjal, den skulle passa kanonbra på min fru. ;-)

Photo by Maria sa...

Så jäkla snygg scarves.. Du är så förbaskat duktig..

Och sötaste påskkärringarna ha du med där hemma..

Vi lär ses på östra sidan..

Kram Mia

miss wagtail sa...

I will fight you over those kolasnören!

Anonym sa...

Kungen äger , vad fin han är som påsk kärring,glömmer aldrig när du berättade att du kittlade honom och han morrade , tänker på det ibland att kommuniktion kan bestå av mycket mer än vad vi Ibland förstår, glad påsk till er

Maria Harrsjö sa...

Sååå fin sjal, jah håller på emd något liknande från Drops men en poncho hoppas bli klar med den till sommaren! Glad påsk!! Fina bilder på dina fina ungar!

CreandoPhoto sa...

Vilken fin då!!! En sån vill jag ha. Men jag har ju köpt garn till en helt annan. Men jag kan ju byta mönster....

Glad påsk!

Emilia sa...

Vilken fin sjal! Glad Påsk!

KNORKAN sa...

Vad duktig du är. Den blev jättefin! Kram Knorkan

Unknown sa...

Hej!
Är inne här och läser titt som tätt och blir alltid inspirerad till egna virkprojekt. Tack för det! Jag är inte så duktig som du men skam den som ger sig.
Jag skulle vilja länka till dig i min blogg och vet inte om det kanske hör till god ton att fråga först?
Är det okej?

Mvh Anna

Malin på pastill.nu sa...

Vilka underbara små godingar att ta med sig till blåkulla! Sjalen är tokfin. Och som du har jag extremt svårt att motstå spets, puderrosa och virkat :-D

kungen o majkis sa...

Anna: Länka på du bara :-)! Bara trevligt ju :-)!

Petra / Popetotrora sa...

Så grymt fin sjal! Jag har det där mönstret hemma men har inte kommit till skott att virka den än. Det verkar så krångligt...