tisdag 6 november 2012

Virkad häst.

 Majkis är bjuden på kalas i helgen. Hennes bästis fyller nämligen 5 år. Och så var det det där med present. Den snart nyblivna femåringen går på ridskola. Gillar hästar alltså. Så en liten virkad hästapålle fick det bli.
Garnet är Tilda bomullsgarn. Virknål nr 3. Och mönstret är ju grundmönstret till hjärtekatten. Som jag har ändrat lite på. Ja, så den ska se lite mer ut som en häst. Än en katt. Hade jag velat ha en katt hade jag ju inte behövt ändra. Alls.
Lång, ljus man och en rejäl svans fick hästen. Och en liten stjärna på bröstet. Det är ju som det gamla Kungen&Majkiska ordspråket säger:

Allt som piffas med en stierna blifva snyggare.

10 kommentarer:

Annika GW sa...

Vilken fin present! Det blir nog en väldigt glad bästis! / Annika

Anonym sa...

Såå fin. Majkis måste vara stolt när hon ger bort så fina presenter.
Kram från Monica

Therese sa...

En cool sheriff häst. Piffning löser det mesta ;-)

Ananas sa...

Fantastiskt söt!

Anonym sa...

Jädrar vad du är snabb på att virka! Du virkade ju precis en klänning till tomten? Jag gjorde en hjärtekatt för ett tag sen, men den tog mej över en vecka att virka.
Ingis

Anita - AnniesGranny sa...

Den är ju bara för tuff alltså! Blev säkert en stor succé!

Fröken Fräken sa...

Och säga vad man vill, men en virkad häst är mycket behändigare än en riktig häst! Cool typ, det ser man ju klart.

Rumpetuss sa...

Nej men sååååå söt!!

Anonym sa...

Men hjälp så snygg!! Du är superduktig. Ska genast testa att göra en till min lilla tjej hemma :)
Kram Mia

Malin på pastill.nu sa...

Men hur snabb är du människa? Den är störtcool!