onsdag 26 november 2014

Julgranar i fönstret.

Jag brukar ju alltid gå lös med snösprayen så här års. Men iår hade jag lite vit dekorplast över. Och tänkte att det skulle sitta fint med lite granar.
Jag mätte och klippte ut trianglar i olika storlekar. Och stansade ut stjärnor med en stans. Och sedan var det bara klistra på.
Och det blev precis så som jag hade tänkt mig från början.
Jag har kommit på att jag behandlar julpyntandet lite som en adventskalender. Lite nytt varje dag, lite ny bjällerklang för varje dag. Så kommer det fullkomligt dåna av jul i vårt hus till julafton.

Det ser jag fram emot.

9 kommentarer:

Sandora sa...

Haha gulligt

Mia sa...

Ja men så smart!! Vårt är ju lite frostat så det skulle ju inte bli lika fint men kanske till vanliga fönster.

Tyg och otyg sa...

Fint! Ska tipsa mina föräldrar, som har en typ likadan dörr som ni. :)

Rumpetuss sa...

Hur fint som helst!!!

Gabi sa...

Eine wunderschöne Idee!

Liebe Grüße von
Gabi

http://stich-schlinge.de

vajb sa...

Jättefint! :)

Linda sa...

Hej!

Jag vill bara säga tack för en trevlig och inspirerande blogg. Jag är inne på din blogg ett antal gånger i veckan.

Mysig idé med att göra brevlådan julmysig. Jag kanske får hitta på något på mitt brevinkast, jag. :-P

Vänliga hälsningar,
Linda

Slow-Eva sa...

Enkelt och piffigt julpynt! Passar ju i vilket fönster som helst :)

BM FORM sa...

Åh, vad snyggt! Detta ska jag komma ihåg nästa år.